5 Easy Facts About بیماری زونا در ناحیه تناسلی Described

Wiki Article

● از زونا به عنوان هرپس زوستر نیز یاد می‌شود. این نوع عفونت ویروسی با بثورات پوستی قرمز مشخص می‌شود که می‌تواند باعث درد و سوزش شود.

بوتاکس معده چیست؟ چه اثراتی روی لاغری دارد؟ (تایید شده توسط پزشک)

پزشکان برای نمونه‌برداری با استفاده از یک گوش‌پاک‌کن استریل شده بخش کوچکی از ضایعه پوستی یا تاول را برمی‌دارند.

داروهای ضد ویروس، در صورتی که ظرف یک تا سه روز بعد از شروع علائم زونا مصرف شوند، می‌توانند در کاهش درد و طول دوره علائم بیماری تأثیر داشته باشند. آسیکلوویر ۸۰۰ میلی‌گرم، دارویی است که اغلب برای زونا تجویز می‌شود و باید به مدت ۷ روز و هر روز ۵ بار مصرف شود.

به وجود آمدن درد و ضایعات اضافی در نزدیکی چشم، که در صورت عدم درمان باعث آسیب دائمی به چشم می‌شود.

اما برخی دیگر نیز می‌تواند بسیار دردناک باشد. حتی یک نسیم ملایم می‌تواند باعث درد شود. برخی افراد بدون ایجاد بثورات، درد شدیدی را تجربه می‌کنند.

حال شما با تكه ‌ای پارچه تمیز، خمیر را به آرامی روی ناحیه مجروح بمالید، خمیر را چندین بار در روز به كار برید.

در واقع موقعيت‌هاي استرس‌زاي زيادي وجود دارد که مي‌تواند باعث آسيب رساندن به سيستم ايمني بدن شود.

۲۸ سالمه/قبلا هم تجربه زونا داشتم ناحیه شکم سمت چپ/تقریبا یه هفته پیش همراه بیمار آبله هم بودم/الان دو سه روزی ایا زونا بیماری خطرناکی است میشه که در ناحیه گردن سمت چپ علائم قرمزی،سوزش کم،درد گردن و تاول کم هم دیده میشه/آیا زونا هست؟/لازمه حتما به پزشک مراجعه بشه؟/ دارویی یا راه حل خاصی داره؟/تشکر از زحماتتون

«من فقط می‌توانم بگویم که واقعیت‌های جاری به خودی خود گویا هستند... من می‌دانم که این کمک‌ها باید بررسی شود اما نمی‌شود که این کار روزها به درازا بکشد.»

در عرض مدت یک تا سه روز بعد از شروع درد، یک جوش پوستی تاول مانند در قسمتی از پوست که دچار درد شده بود، ظاهر می‌شود. در ابتدا این تاول‌ها به شکل برآمدگی‌های قرمز رنگ و مجتمع به وجود می‌آید.

بیماری زونا به آبله مرغان بالغین شهرت دارد. این بیماری معمولا در افرادی رخ می ‌دهد كه سابقه این بیماری را در سال ‌های گذشته داشته اند و یا این كه ویروس زونا را به‌ صورت نهفته در خود جای داده‌اند كه عامل مولد آن شبیه ویروس آبله ‌مرغان است.

آنها همچنین در برابر ذات الریه و التهاب مغز آسیب پذیرترند، بنابراین مهم است که برای درمان زودتر به پزشک مراجعه کنند.

بیماری زونا معمولاً بر اساس شرح حال بیمار و سابقه بروز درد در یک سمت از بدن و ایجاد جوش‌ها و تاول‌های موضعی تشخیص داده می‌شود.

Report this wiki page